Els mitjans de comunicació en van plens: a les PAU de Catalunya d'enguany (juny del 2008) el llatí ha estat la matèria amb la nota més baixa (4,91) darrere de la química (4,51). Totes dues són les úniques que tenen una nota mitjana inferior al 5.
Jo no he vist l'examen i agrairé que algú me'l passi, però els comentaris que m'han arribat de diversos professors coincideixen que el text tenia una especial dificultat.
No hem d'oblidar que les notes mitjanes de la prova de juny d'anys anteriors havia estat força més alta (del 2007 al 2005: 5,71; 5,91; 5,87) i per tant m'imagino que no hi hagut voluntat d'endurir les proves sinó més aviat un error d'apreciació en preparar l'examen. Però resulta que en la difícil situació en què actualment es troben les nostres matèries a batxillerat -el llatí i el grec- no ens podem permetre badades com aquesta, sinó que s'ha de ser molt prudent a l'hora de preparar una prova d'una trascendència tan pronunciada per al futur dels nostres estudiants i d'una projecció social tan gran.
Cal afegir que Associació de Professors de Llengües Clàssiques ha redactat una carta sobre aquesta qüestió per enviar-la a la coordinació de les PAU i que poden signar tot el professorat que ho consideri pertinent.
Per acabar una nota optimista: "La tercera millor nota de Catalunya ha sigut una noia de Lleida, Ares Llop, de l'IES Samuel Gili i Gaya. Ha tret un 9,73, després d'haver superat el batxillerat amb un 10. Li agraden les llengües, sobretot el llatí, i estudiarà filologia catalana". Font: Avui.
Notícia: Avui, El Periódico,
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
4 comentaris:
No puc creure-m'ho. Tant que ens queixem del menyspreu que fan les autoritats educatives a les nostres assignatures i a la fi som nosaltres mateix qui acabem soterrant-les. Justament estic un poc sensibilitzat amb el tema perquè termine de llegir un article a l'Economist on es parla de la delicada situació del llatí i el grec arreu del món i no puc entendre com amb aquest panorama siguem tan exigents a l'hora d'avaluar-les. Fins i tot objectivament és molt meritori que els alumnes segueixen triant aquestes matèries i no pas altres on poden traure millors resultats (diguem-ne notes)amb menor esforç. Que no tindrem l'enemic a casa?.
Sincerament, Domingo, crec que més que res ha estat una badada, però el problema és que nosaltres hem de ser especialment cauts i intentar evitar errors d'aquesta mena per no perdre ni un alumne.
Moltes gràcies per la interessant referència de l'Economist.
Per cert, el teu blog ja és al planeta de Chiron? Si no hi és, vols que l'incloguem?
Quina raó tens. Em semblaria normal si tinguèrem les aules plenes però com no és així hem de procurar almenys no espantar els alumnes que tenim. Ací a València, vull ser possitiu i pensar que pel que fa a Selectivitat estem començant a entendre-ho.
El blog que m'has enllaçat,meiuvene, és un blog d'usar i tirar que vaig obrir per a preparar la Selectivitat amb les meues alumnes. De sovint utilitze La túnica de Neso.Una abraçada.
Molt bé, Domingo, canvio l'enllaç.
Publica un comentari a l'entrada