dissabte, de juny 16, 2007

Apareixen restes de la muralla romana de Dertosa (Tortosa)

Durant les obres de remodelació del carrer Sant Domènec un equip d'arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili han descobert el que podrien ser les restes més antigues de la muralla de la ciutat romana de Dertosa, l'actual Tortosa. El mur, format per pedres megalítiques, tindria una amplada de quatre metres i tindria, per tant, una tècnica constructiva similar a la muralla de Tarragona. Si es confirmés la datació avançada pels arqueòlegs -segles II i I a.C.-, la nova troballa es convertiria en l''estructura més antiga de la ciutat romana de Tortosa.

Corrobora la hipòtesi la recent descoberta al mateix carrer en obres de dos enterraments de l'època del baix Imperi romà (segles IV i V d.C.), atès que els romans enterraven els morts fora de les muralles.

L'ajuntament ha acceptat ampliar l'excavació per estudiar millor l'estructura i així poder confirmar-ne l'antiguitat.


Notícia: Diari de Tarragona / Ajuntament de Tortosa (amb foto inclosa)

2 comentaris:

Antoni Ramos ha dit...

Han passat dos milenis i continuem fent troballes. QUe amagarà el subsòl de les nostres ciutats encara? i que s'haurà perdut en tots aquests anys? Jo vaig participar en una excavació i vaig trobar una àmfora sencera, i va fer-me molta il·lusió. Que serà, doncs, trobar un tros de muralla???

Salut!

sgiralt ha dit...

Doncs vas tenir més sort que jo, que en la meva breu experiència arqueològica només vaig treure teules.