dimecres, de juliol 06, 2011

Programa definitiu i taula rodona de Paideia. I Trobada Internacional de Didàctica dels Estudis Clàssics (UAB, 8 i 9 de juliol del 2011)

S'ha publicat el programa complet i definitiu de Paideia. I Trobada Internacional de Didàctica dels Estudis Clàssics, que se celebrarà a la Universitat Autònoma de Barcelona els dies 8 i 9 de juliol del 2011.


S'han obert canals de participació a través de Facebook i  Twitter (#paideia2011). Podeu dir-hi la vostra, enviar preguntes... En especial podeu participar en la taula rodona:

“Val la pena aplicar les TIC a l'ensenyament del grec i del llatí?” 
(8 de juliol del 2011, 16.30-18.00)

Podeu fer propostes, comentaris i preguntes sobre els punts que s'hi tractaran abans que es realitzi o mentre s'estigui celebrant. Els membres de la taula rodona són Victoria Bescós, Pere-Lluís Cano, Margalida Capellà, Sebastià Giralt i Pilar Gómez).

L’objectiu d’aquesta taula rodona és analitzar i discutir què aporta l’ús de les TIC en l’aprenentatge de les llengües grega i llatina: mentre que actualment ningú posa en dubte que és una eina imprescindible per estudiar la cultura clàssica, no tothom té clar que és igualment útil per ensenyar i per aprendre les llengües clàssiques.

Com a punt de partida es proposen tractar els punts següents:
  • Quins avantatges trobeu en el recurs a les TIC per ensenyar les llengües clàssiques? Quins inconvenients?
  • Quines eines TIC creieu que són les més adequades per als diversos aspectes lingüístics (gramàtica, lèxic, etimologia, traducció, textos).
  • Davant la creixent presència de l’oralitat en l’aprenentatge del grec i del llatí, quin suport hi poden donar les TIC ?
  • Com poden contribuir les TIC en el canvi de paradigma educatiu en l’aprenentatge de les llengües clàssiques? Hi ha espai per a l’aprenentatge col·laboratiu?
  • L’aplicació de les TIC està més avançada en la secundària que en la universitat?
    • Per què?
    • Què pot aprendre un àmbit de l’altre? Les TIC poden ajudar a construir ponts entre tots dos nivells?
    • Què es pot fer per millorar la situació?
  • Cal divulgar el grec i el llatí fora de les aules? Les TIC ens hi ajuden?
  • Què podem dir per convèncer un escèptic de la utilitat de les TIC en la didàctica de les llengües llatina i grega?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els missatges anònims o poc respectuosos no seran publicats.