2007 | 2008 | 2009 | 2010 | total | |
Grec | 20 | 0 | 20 | 20 | 60 |
Llatí | 20 | 0 | 20 | 20 | 60 |
Cultura clàssica | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Blog de l'actualitat clàssica: notícies sobre la civilització grecoromana i la seva pervivència en el món actual.
dijous, de novembre 23, 2006
Oposicions de llatí i grec 2007-2010 a Catalunya
Segons el document provisional de la proposta d'acord de la Mesa Sectorial d'Educació sobre l'oferta d'ocupació a Catalunya durant el període d'implantació de la LOE (2007-2010), les places previstes per a grec i llatí i per als propers anys són les de la taula inferior (i tan inferior que m'ha quedat!). Aquesta nova oferta suposa un canvi important respecte a l'anterior proposta, sobretot pel que fa l'absència de convocatòria del 2008. Malgrat que la del 2007, amb un total de 6.856 places en tots els cossos, es presenta com la convocatòria més nombrosa que mai ha fet el Departament, les places de grec i llatí resulten força minses, especialment si es comparen amb altres matèries, fins i tot filosofia o francès, que també passen hores magres.
La qüestió del nombre de places queda totalment eclipsada pel cop mortal a la disciplina que sembla voler propiciar el nou sistema d'accés: una prova única en què caldrà triar UN entre CINC temes teòrics i presentar una programació didàctica, ignorant totalment la base lingüística de l'assignatura. Segons sembla, ara, per ser profesor de llatí i grec, ja no cal saber llatí i grec!
ResponEliminaO no ho he entès bé?
És veritat el que diu el comentari d'Anònim?
ResponEliminaN'hi ha per llogar-hi cadires...
Segons les últimes comunicacions dels sindicats, aquesta és la seva gran victòria: aconseguir abolir la prova pràctica per a la majoria d'especialitats i, alhora, primar l'experiència sobre l'excel.lència. Okupa i resiste.
ResponEliminaPodeu veure el pamflet i l'esborrany de com quedaria el sistema (encara resta alguna esperança que a algú se li acudeixi que potser haurien d'incloure algun apartat on les llengües en qüestió fossin examinades): http://www.ccooensenyament.net/ensenyamentpublic/oposicions/informa_opos_21_11_06.pdf
El mateix que he comentat es pot encara més flagrantment aplicar a les llengües vives, de les quals alguns aspirants a penes haurien de demostrar el domini oral. I després vindran amb la qualitat...
Doncs no en tenen prou perquè demanen que "La valoració de l’experiència
ResponEliminadocent hauria de substituir tot
l’oral, la programació i la unitat
didàctica". Alhora ells mateixos ja veuen que "no està definit el procediment d’avaluació de l’experiència docent.
A més tinc entès que els interins surten amb una puntuació avantatjosa. De totes maneres totes aquestes previsions haurem de confirmar més endavant com queden.
Nada nuevo bajo el sol. A València ja tenim l'experiència d'unes oposicions de clàssiques on no va ser necessari examinar-se de textos. En efecte, una victòria sindical que algun/a professor/a està gaudint amb la seva plaça definitiva i sense saber-ne res de grec. Què faran els seus alumnes a la prova de la selectivitat? Ara que ho pense, segurament en aquestes condicions, com que els alumnes són intel·ligents, no s'hi matricularan i el/la profe/a viurà com un/a rei/na atenent la biblioteca. QUÈ GUAI!!
ResponElimina"Si jo he patit unes opos dures, els que arriben darrere meu també han de patir-les!"
ResponEliminaDesprés de llegir els comentaris d'aquesta pàgina crec que penseu així. Per altra banda, veig que per exercir de professor -com en qualsevol altre ofici- l'experiència ha de ser el mèrit principal per accedir a una plaça. Fixeu-vos que en el sistema anterior s'havia de traduir uns textos i aprendre uns temes que en la realitat quotidiana de la nostra feina són força inútils. Per tant, estic content amb el nou model d'ingrés i espero que si el canvien, ho facin en aquesta mateixa direcció.
Quant als coneixments de llengua grega i/o llatina, ja tinc un títol molt bonic acumulant pols!